Vítejte ve Stradově, vítejte v Chlumci...
Aktuální informace Fóra občanů Chlumecka k problematice VRT naleznete na Facebookových stránkách:
Facebook FOCH, resp. na stránkách města Chlumec, komise pro VRT a žP
Přidáváme také něco veselejšího pro naše děti:
******************************************
15.2.2022
Schůze Výboru, nový člen Výboru, příspěvky
Dne 11.2.2022 proběhla schůze Výboru FOCHu, kde bylo schváleno hospodaření spolku, byl diskutován další postup jednáních spolku, schválena výše členských příspěvků (50/300 Kč jako v r.2021), byla vzata na vědomí rezignace člena Výboru FOCHu Mgr.Libora Prexlera na svou funkci (z vážných rod.důvodů, členem FOCH zůstává) s účinností k 12.2.2022, zvolení nového člena Výboru - kterým se stala s účinností k 12.2.2022 JUDr. Veronika Srnková (dosud pověřený člen Výboru). Výbor tímto vyslovuje poděkování za dosavadní výkon funkce ve Výboru Mgr.Liboru Prexlerovi. Výbor rovněž rozhodl o základním sdělovacím prostředku své činnosti Facebookové stránky spolku. Rovněž byl potvrzen záměr spolku být primárně podporou a partnerem městu Chlumec v jednáních k trasování VRT.
23.7.2021 (aktuální info na facebooku)
21.7.2021
Jako odpověď těm, kteří si myslí, že tunely by začly u silnice č.I/13 (kde opravdu není kolmá skála a tedy je nutné tunely posouvat do luk mezi Chlumcem a Stradovem) a současně aby bylo zřejmé, že vůbec není jisté, kde ve skutečnosti stavba tunelů skončí, zda to bude pod silnicí mezi Chlumcem a Stradovem, kus nad chodníkem Chlumec-Stradov anebo 2 km výše od I/13 až někde u "Kozí dráhy", přinášíme citaci ze Studie spolufinancované EU programu TEN-T, k úseku portálu Krušnohorského tunelu:
Posouzení z hlediska geofyzikálních aspektů, zpracováno na základě zakázky Správy železnic v 10/2015 generálním projektantem SUDOP Praha a.s., STUDIE: Inženýrsko-environmentální analýza nového železničního spojení
Lovosice – Drážďany na území ČR
Podaktivita 2.3:
2.1.4 km 90.236 – 101.485 (státní hranice) (11.249 m) „Tunel Krušnohorský „A“
2.1.4.1 Portál Chlumec
Portál Chlumec je ve velmi mírném svahu tvořeném tektonicky velmi postiženými pánevními a
kvartérními zeminami. Probíhá zde krušnohorský zlom, jeho přesná lokace ale není známa. V rámci
této studie jsou zde pro upřesnění geotechnických podmínek realizovány geofyzikální práce –
elektrická a seismická měření – viz příloha č. 7. Tyto mimořádně nepříznivé poměry se očekávají na
prvních zhruba 2 kilometrech tunelu až po krystalinikum Krušných hor. Předpokládají se zvodnělé
písky, jíly různé konzistence a stupně nasycení, štěrky a sutě. Geofyzikální práce prokázaly zóny
nízkých odporů, kterými by mohly být pohřbené bloky skalních hornin. V následující fázi bude nutno
tyto anomálie prověřit vrtným průzkumem, případně přijmout nějaká opatření.
Obr. 5 - foto od silnice Chlumec-Stradov dolu - Pohled do portálové oblasti tunelu Chlumec – mírný svah indikuje horniny o malé pevnosti
Obr. 6 - foto od silnice Chlumec-Stradov nahoru - Pohled do portálové oblasti tunelu Chlumec směrem ke Krušným horám
Z hlediska tunelových prací je velmi obtížné sestavit stroj, který bude razit jak ve velmi tvrdé hornině
krystalinika Krušných hor tak i v měkkých a vodou nasycených zeminách připortálového úseku.
Vzhledem k výše uvedenému z geologického hlediska navrhujeme zvážit některou z následujících
variant:
upravit výškové vedení trasy tak, aby portál tunelu byl v pevných horninách a do pánve trasa
sestoupila estakádou anebo
první dva kilometry tunelu realizovat buď úplně anebo částečně metodou cut-and-cover, tedy
vybudování tunelu v otevřené rýze anebo
razit první dva kilometry klasickými metodami a tunelovací stroj použít až v krystaliniku
2.1.4.2 Geologické podmínky ražeb vlastního tunelu
Tunel bude ražen v horninách krystalinika (žuly, ruly a jiné horniny hlubinných vyvřelin), které jsou
z hlediska ražeb bezproblémové. Tunel bude procházet přes několik tektonických linií, kde mohou být
horniny podrcené a kde se mohou objevit průvaly podzemních vod. Tektonické linie představují
oslabení masivu, a proto obvykle tvoří koryta potoků. Zvýšené přítoky vod lze tedy očekávat při
průchodu pod zimním střediskem Zadní Telnice, kde teče Telnický potok (viz příloha 5).
Pro návrh TBM lze počítat s pevností krystalinických hornin (granitoidy a ortoruly) 150– 250 MPa.
--- Konec citace---
Závěrem: Pokud nám zástupci SŽ tvrdili, že razit mohou až v takové hloubce, kdy se jim přestane na hlavu sypat štěrk a zemina, aže to může být 5 metrů ale také 100metrů, nyní již díky získané v Studie výše víme, že to nebyl nejapný vtip, ale reálná možnost, jakby mohl být kráter dlouhý, hluboký a logicky i široký a, jak by ve skutečnosti mohl rozdělovat Chlumec a Stradov.
16.7.2021
22.6.2021
16.6.2021
2.6.2021
2.6.2021
Spolek Fórum občanů Chlumecka prosí své členy i příznivce, kteří jsou graficky zruční, o návrh jednoduchého grafického loga spolku. Předpokládáme v něm název nebo zkratku spolku a symbol Chlumecka. Vítězný návrh bude vyhlášen na našem webu a FB a odměněn drobným dárkem. Autor návrhu ručí za jeho vlastní autorství a souhlasí s jeho bezplatným následným užitím spolkem FOCH. Děkujeme.
31.5.2021
Dokončení sčítání podpisů pod peticí
Bylo dokončeno sčítání podpisů pod peticí proti výstavbě VRT přes Chlumec v rozporu s ÚP a ZÚR.
Petici podepsalo 1538 občanů.
(Pro zajímavost - v Chlumci v krajských volbách 2020 bylo odevzdáno 1116 platných hlasů)
Petice bude v nejbližší době odeslána Ústeckému kraji a dalším zúčastněným orgánům.
24.5.2021
Zasedání městské pracovní skupiy k VRT (Chlumec)
Na dnešním setkání městské pracovní skupiny k VRT se její aktéři informovali o následujícím:
- Rada města Chlumec odsouhlasila smlouvu o právním zastoupení města Chlumec ve věci VRT specializovanou advokátní kanceláří FRANK BOLD ADVOKÁTI s.r.o.
- Ve stejné věci bylo potvrzena dohoda na uzavření třístranného Memoranda mezi FRANK BOLD ADVOKÁTI s.r.o., městem Chlumec a Fórem občanů Chlumecka z.s.
- Ve věci jednání k VRT např. na úrovni krajské pracovní skupiny byl stvrzen souhlas zúčastněných členů PS s pověřením Mgr. Jana Musila jako společného zástupce města Chlumec i spolku FOCH (Mgr. Jan Musil je zastupitel města Chlumec a současně člen Fóra občanů Chlumecka z.s.).
- Grafickým studiem byla představena beta verze informačního bulletinu k záměru SŽ trasování VRT přes Chlumec, jejíž výrobu zadalo město Chlumec. Bulletin má sloužit k lepšímu informování nejen občanům Chlumce, ale i při jednáních s dalšími dotčenými orgány a jejich zástupci.
- Pracovní skupina se informovala o stávajícím zájmu médií o problematiku záměru SŽ změnit ZÚR trasováním VRT přes Chlumec.
- Petiční archy budou do ca týdne odevzdány na dotčené orgány spolu s průvodními dopisy petičního výboru. Archy jsou aktuálně kontrolovány, sčítány, skenovány/množeny pro příslušné využití v souladu se zněním petice.
22.5.2021
Nabízíme odkaz ke shlédnutí reportáže RT Ústecko k plánování změny trasy VRT nově přes Chlumec:
https://www.facebook.com/usteckatelevize/videos/537894660923659
19.5.2021
Vývoj k VRT
Aktivně se věnujeme problematice plánů SŽ na změnu trasy železniční trati (záměru jí véstr přes Chlumec), proti němuž jsme zorganizovali petiční akci. V současné době se podpisy kontrolují a sčítají a následně bude petice rozeslána dotčeným orgánům.
Rovněž aktuálně probíhají intenzivní jednání na všech úrovních, předně ve vzájemné spolupráci s městem Chlumec a jeho vybranými městskými zastupiteli - členy pracovní skupiny k VRT.
Taktéž se FOCH dnes účastnil jednání s jím navrženou renomovanou právní kanceláří, která bude zastupovat město Chlumec a formou sepsání třístranného memoranda o spolupráci bude rovněž spolupracovat v rámci společného cíle s Fórem občanů Chlumecka, z.s.
V současné době se zájem občanů Chlumecka a jejich odpor k trasování kolejišť přes Chlumec dostává do hledáčku regionálních i celostátních médií. Věříme, že výsledné reportáže a články budou dostatečně objektivní.
O dalších činnostech Vás budeme informovat. Chcete-li nás podpořit, staňte se našimi podporovateli nebo členy. Více infa na zde , nebo piště na: foch@stradov.cz .
6.5.2021
Zasedání Zastupitelstva Chlumce 5.5.2021 k VRT
3.5.2021 NOVĚ - ČLENSTVÍ VE SPOLKU !!!
Chcete podpořit účel a cíle spolku FOCH, který se primárně zabývá možnými dopady plánů na změnu trasy VRT přes Chlumec v nesouladu s platným územním plánem Chlumce, a s tím spojeným hájením oprávněných zájmů občanů Chlumecka, jeho přírody a krajiny ? Staňte se členem našeho spolku a pomožte nám ať již aktivní či jen pasivní účastí. Stáhněte si přihlášku a vyplněnou jí vhoďte do poštovní schránky na adrese našeho sídla Stradovská 133, Chlumec (areál Autobusy Tomáš Višňák). Více viz. PrihlaskaDoSpolkuFOCH.pdf . Přihlášku lze rovněž získat před a po jednání zastupitelstva města Chlumec u petičního místa k VRT v MÚ Chlumec 5.5.2021.
Na mimořádné jednání Zastupitelstva města Chlumec s programem k VRT Vás spolu s městem Chlumec rovněž zveme, ve středu 5.5.2021 v 17.30 hod v MÚ Chlumec.
3.5.2021
Dnes proběhla schůzka městské pracovní skupiny VRT, při níž se její členové vzájemně informovali o nových poznatcích a diskutovali o dalším postupu. Hlavními body byly: starosta ing. Zettlitzer + další: návrh úprav programu mimořádného zasedání Zastupitelstva města Chlumec, informace místostarosty ing.Špičky o předpokládaných negativních dopadech výstavby VRT (nemovistosti, struktura obyvatelstva, kriminalita), informace k petiční akci FOCH, jednání k výrobě přehlednější vysvětlovací vizulizace k dopadům případné změny VRT, doplnění jednací skupiny k návštěvě KÚ, diskuse k potřebě a výběru právního poradenství a zastoupení města specializovanou renomovanou AK.
2.5.2021
V neděli 2.5.2021 bylo pod peticí proti VRT přes Chlumec: 1215 podpisů. Podpisy pod petici je možné do 18.5.2021 připojit zde:
Za pomoc při sběru podpisů pod petici děkujeme všem dobrovolníkům a petičním místům:Městský úřad Chlumec , Restaurace-bowling Chlumec, Hospoda U Dostrašilů Stradov, Večerka Adam nad kostelem Chlumec, Potraviny D&H Chlumec, (Smíšené zboží u zastávky), samoobsluha nad zastávkou, ZŠ Molekula (vlastní iniciativa, děkujeme).
1.5.2021
Včera, 30.4.2021, proběhla na MÚ Chlumec schůzka vedení obcí především z Litoměřicko-Roudnicka dotčených plány změny trasy VRT, kteří jsou současně členy krajské pracovní skupiny k VRT, s vedením města Chlumec a zástupců spolku FOCH. Navzájem si všechny strany sdělily svá stanoviska. Ukázalo se, že příběh ohledně mizivé informovanosti o záměru změnit trasu VRT mimo ZÚR byl na Litoměřicku velmi podobný tomu chlumeckému. S tím rozdílem, že obce na Litoměřicku zaznamenaly, že se "něco děje" o ca rok dříve, a následně vyvolaly další jednání zřejmě vedoucí i k založení krajské pracovní skupiny k VRT, jejímiž jsou členy. Nyní vedení Chlumce mohlo díky vzájemné diskusi načerpat jimi získané zkušenosti a informace. Současně se vážně diskutovala možnost společného postupu a dalších společných kroků. Zástupci FOCHu na základě diskuse o dalším postupu rozhodli o prodloužení sběru podpisů pod peticí proti vedení VRT přes Chlumec do 20.května 2021. Zástupci vedení obcí z Litoměřicko-Roudnicka, sdružených ve spolku "RozVRTaná krajina", společně s panem architektem zastoupeným v této krajské skupině, si následně byly prohlédnout místa, která by na Chlumecku byla dotčená případnou změnou trasy VRT i s vysvětlením jejich dopadů na Chlumec.
Členství a sponzoring
Brzy budeme informovat o postupu, jak se stát jednodušeji členem spolku Fórum občanů Chlumecka, z.s. a podpořit tak naše společné aktivity primárně zaměřené na ochranu při výstavbě VRT v souladu s petiční akcí a stanovami spolku. Prosíme o trpělivost, pracujeme pro spolek zdarma a ve svém volném čase, a nyní upřednostňujeme před byrokratickým šimlem aktuální jednání k VRT spolu s administrací petiční akce. Vaše žádosti o členství registrujeme a předpokládáme, že do týdne uveřejníme zjednodušené formuláře a zjednodušený postup, jak se stát členem FOCHu. Za veškerý zájem a podporu děkujeme !
Výborem spolku byl odhlasován základní roční členský příspěvek ve výši 50,- Kč s možností platby i dobrovolného mimořádného členského příspěvku ve výši 250,- Kč ročně. Dary soukromých, fyzických i právnických osob (tj. mimo podporu formou členství a členských příspěvků) se řeší formou darovacích smluv - řešíme separátně, zájemci nás mohou kontaktovat na e-mail: VRTka@stradov.cz . Za již proběhlé i avizované sponzorské dary na činnost spolku moc děkujeme. Jelikož jsme nezisková organizace, veškeré platby jsou určeny výhradně na chod a aktivity spolku v souladu s deklarovanými cíli a se stanovami spolku.
V pátek 30.4.2021 proběhne jednání zástupců FOCHu, města Chlumec a spolků obcí z Litoměřicko-Roudnicka "RozVRTaná krajina"
24.4.2021 Jednání k VRT se Správou železnic v Chlumci
V pátek, 23.4.2021 proběhla v Chlumci schůzka dotčených obcí se zástupci Správy železnic (SŽ), na které zástupci SŽ prezentovali VRT a odpovídali na dotazy zúčastněných zástupců města Chlumec, obce Přestanov a Chabařovice a FOCHu. Pan starosta Chlumce ing. Zettlitzer informoval přítomné o velkém nesouhlasu občanů s vedením trasy VRT přes Chlumec ani přes jeho nedílnou část Stradov, a o nesouladu s platným územním plánem a ZÚR, o obrovských negativních dopadech na město Chlumec v případě výstavby VRT podle nových plánů. Dále informoval o svém dopisu hejtmanovi ÚK, kde ho informuje o probíhající petiční akci a žádá ho s ohledem na velikost města Chlumec o zařazení 3 jeho zástupců (2+1) do krajské pracovní skupiny k VRT. Pan starosta, zástupci města a FOCH současně poukázali na předpokládané zhoršení zatížení hlukem, prachem, výhledů, hodnoty nemovitostí i stavu krajiny a přírody s předpokládanými enviromntálními, demografickými i ekonomickými dopady na celý Chlumec. Ing.Zettlitzer dále vyjádřil vážné obavy, že se z tichého a čistého Chlumce může takovou výstavbou stát město jako Česká Třebová, z města vyhledávaného a atraktivního se může stát město na opačné straně zájmu. Lidé na Chlumecku zde rádi bydlí či se sem stěhují kvůli klidu a čistému krušnohorskému vzduchu, rovněž prudký nárůst cen nemovitostí a výstavba a zájem o ní na Chlumecku jsou toho důkazem, stejně jako petice občanů, pod kterou svůj podpis ve velmi krátkém čase připojilo ca 1000 občanů (pozn. aktualizované součty budou známy v26.-27.4.). Nadto rovněž ing.Zettlitzer poukázal na studii doc. Kysely zabývající se sesuvy půdy na Chlumecku, s kterými se město vypořádává již několik desítek let a s obavami z dalších fatálních následků při výstavbě VRT.
Zástupci SŽ se snažili osvětlit, jak k trase přes Chlumec došli. Stěžejním bodem celé diskuse byl však nesoulad s platnými ZÚR (Zásadami územního rozvoje), územními plány, které v Chlumci s takovouto stavbou nepočítají, a své stavby a rozvoj na svém území jimi řídí, neboť ZÚR má vyhrazený koridor o ca 2,5 km dále na Teplice s vyústěním tunelů za Přestanovem v okr.Teplice v neobydlené a "schované" oblasti. Dle vyjádření SŽ se tato varianta neukázala být jako vhodná v souvislosti se změnou filosofie a zadání, kde má vlak nově zastavovat. Dalším tématem, na které poukázal nejen ing. Zettlitzer, byla rovněž minimální informovanost Chlumce. Město rovněž upozornilo na enviromentální dopady výstavby a trasy v souvislosti s chráněnými biokoridory, EVL (Evropsky významné lokality) a dalšími dopady na přírodu v okolí Šotolského potoka. Zástupci FOCHu rovněž upozornili na srovnání hluku od stávající tratě z Chabařovic na Ústí, který by z logiky věci byl již při výstavbě VRT (tisíce náklaďáků s kopaninou) násobně vyšší a výrazně blíž celému Chlumci, stejně jako následné vlaky, z nichž drtivá většina ze 150 za den má být nákladních. Všichni zúčastnění se také vydali na tzv. stradovský chodník, odpočinkovou zónu, která je pod okny bytové výstavby až 6tipatrových domů v ulicích Stradovská a Zalužanská, kterou hojně chlumečtí občané využívají. Odsud si zúčastnění ukázali, jak se má u Šotolského potoka vyvýšit silnice č.13 (ONO-Přestanov), pod níž by měli projíždět dvoje ze tří kolejových vedení. 3.tubus by měl být dle plánů ve studii proveditelnosti vyústěn ještě výše z louky pod chodníkem v Chlumci. Zástupci SŽ vysvětlili, že začátek stavby tunelu (v délce desítek až jednotek stovek metrů) nelze zhotovit jinak než formou bagrování z vrchu, kdy se musí dostat tak hluboho do louky, aby nad budoucím tunelem byla dostatečná masa soudržné horniny, aby bylo možné pokračovat podzemní ražbou. Výškový rozdíl od silnice č.13 ke stradovskému chodníku je v údolí ca 20 metrů a výška tubusu ca 10 metrů... Zástupci SŽ se na místě přesvědčili, jaký by to byl obrovský de facto likvidační zásah do stromořadí podél Šotolského potoka a do louky směrem k Chlumci, kde by vznikla obrovská jáma široká ca 30 metrů a dlouhá v řádech větších desítek až jednotek stovek metrů, která by se dle plánů a poskytnutých informací velmi přiblížila k ke komunikaci Chlumec-Stradov. Ani výhled na ní z bytové výstavby by hezký jistě nebyl. Z ukázky na místě bylo jistě patrné, proč občané vyjadřují v takovém počtu svůj nesouhlas s takovýmito plány.
Ač všechny strany fakticky nedošly ke shodě, neboť se pochopitelně jejich zájmy a požadavky rozcházejí, celkově lze říci, že je dobře, že se začalo komunikovat a že se všechny strany vzájemně informovali o svých stanoviscích. Ca 3hodinové jednání včetně prohlídky plány zasaženého území probíhalo korektně. Za Ústí n.L. se jednání zúčastnil rovněž náměstek primátora Ústí n.L. pan Martin Hausenblas, MBA.
Zápis z celého jednání zpracovává město Chlumec.
22.4.2021 (akt.)
V pátek, 23.4.2021 v 13 hod je sjednána v Chlumci schůzka se zástupci Správy železnic, na které by SŽ měla zástupce města i FOCHu informovat o svých záměrech stavby VRT a odpovědět na naše dotazy. Info ze schůzky zveřejníme zde.
Nově: Od 22.4.2021 je možné podepsat petici i ve smíšeném zboží u zastávky a v samoobsluze nad zastávkou.
Nově: Od 20.4.2021 je možné podepsat petici i na MÚ Chlumec (v úředních hodinách).
Petice
20.4.2021 20:00 hod - Průběžný počet podpisů pod peticí od 17.4.-20.4. 20 hod : 907 občanů
(dnes jen petiční místa, bez podpisů přes dobrovolníky)
19.4.2021 20:00 hod - Průběžný počet podpisů pod peticí od 17.4.-19.4. 20 hod : 819 občanů
18.4.2021 20:00 hod - Průběžný počet podpisů pod peticí od 17.4.-18.4. 20 hod : 538 občanů
18.4.2021 15:00 hod - Průběžný počet podpisů pod peticí od 17.4.-18.4. 15 hod : 357 občanů
17.4.2021 8:00 hod - zahájení podpisové akce pod petici proti VRT v Chlumci a Stradově
20.4.2021
Výstup z jednání chlumecké městské pracovní skupiny k VRT (s účastí zástupců FOCHu) ze dne 20.4.2021
- Pan starosta ing. Zettlitzer a místostarosta ing.Špička pracovní skupinu a členy rady města informovali o jejich dnešním jednání na MmÚL s panem Hausenblasem, který ve věcech VRT zastupuje Ústí n.L., takto:
Bylo konstatováno, že je zřejmé, že představy o vedení trasy VRT pana Hausenblase z Ústí n.L. a města Chlumec jsou rozdílné, Chlumec nechce trasu přes Chlumecko, Ústí n.L. ano kvůli zajížďce do centra Ústí n.L. Město Chlumec je proti vedení VRT přes své katastry. Zaznělo zde také, že není vhodné, aby jakkoliv bylo prezentováno, že pan Hausenblas zastupuje zájmy dotčených obcí na Ústecku, nýbrž zastupuje jen samotné Ústí n.L. Na tomto dle sdělení zástupců Chlumce panovala vzájemná shoda. V rámci dobré vzájemné informovanosti byla domluvena návštěva pana Hausenblase na Chlumecku v horizontu cca týdne. Současně byla domluvena v podobném časovém horizontu schůzka se zástupci Správy železnic, které by se účastnili zástupci města i FOCHu – setkání přislíbil dojednat pan Hausenblas. Rovněž zástupci města prezentovali svůj zásadní zájem o začlenění do krajské pracovní skupiny k VRT (pozn. následně upřesněno v PSCh: 3 zástupce - 2 za město Chlumec a 1 za Fórum občanů Chlumecka z.s. – s petičním mandátem), neboť to považují za jednoznačně legitimní, již vzhledem k velkému počtu obyvatel města Chlumec (a i ve srovnání s dalšími obcemi v krajské skupině a demokratickými principy naší společnosti). Pan Hausenblas byl zástupci Chlumce rovněž informován o petici proti VRT vedoucí přes Chlumecko, kterou za 3 dny podepsalo přes 800 lidí, což je významný počet obyvatel, kteří se vyjádřili v takto krátkém čase.
- Městská pracovní skupina Chlumce k VRT a zástupci rady se shodli, že stojí o informace a schůzku od Správy železnic, avšak do 27.4.2021, tj. před jednáním rady města Chlumec.
- Byla v zájmu objektivity diskutována i rentabilita variant tras a dopady na obyvatele a krajinu, platné územní plány, které počítají s trasou za Přestanovem, délka výstavby VRT, přírodní omezení na Chlumecku, environmentální dopady a dopady na obyvatele Chlumecka při stavbě a při provozu
- Byl vytvořen koncept dotazů na příslušné instituce a SŽ prostřednictvím krajské pracovní skupiny. Pracovní skupina města pověřila starostu města, zastupitele mgr.Musila a předsedu FOCHu k sjednocení dotazů a požadavků, které budou zpracovány do následného dne, kdy je domluveno jejich odeslání a připojení k požadavkům spolku dotčených obcí RozVRTaná krajina z Litoměřicka/Roudnicka
- Členové skupiny diskutovali pro ÚL alternativní řešení, založené na původní a stále platné trase dle ÚP, které by umožnilo zastávku VRT u Ústí n.L. a propojení s ÚL např. pomocí trolejbusové nebo „X-bahn linky“, které by zachovalo stále platné územní plány a umožnilo dostupnost zastávky osobní VRT občanům nejen ÚL, ale také Teplic či Mostu s možnostmi parkování atd. Bylo rovněž zdůrazněno, že celá dráha VRT má však primární využití v nákladní dopravě – nejméně 80 procent všech vlaků má být nákladních.
19.4.2021
Informace o jednání Fóra občanů Chlumecka, z.s., (dále "FOCH") s radou města Chlumec a městskou pracovní skupinou k VRT
- Seznámení starosty města s informacemi města k VRT, přičemž bylo konstatováno, že město zřejmě nebylo přizváno / pozváno k jednáním v roce 2020 k VRT, případně dříve, resp. se žádného jednání v roce 2020 neúčastnilo. Bylo sděleno, že zájem o zapojení měst a obcí ze strany příslušných institucí není velký a je zapotřebí vlastní aktivity.
- Pan starosta ing. Zettlitzer obeznámil všechny o svém jednání z 1/2021, po němž 8.3.2021 vyzval spolu se starosty Přestanova a Chabařovic k jednání Ústecký kraj. Výsledkem je schůzka 20.4. se zástupcem města Ústí n.L. p.Hausenblasem, který je členem krajské pracovní skupiny VRT za ÚL
- FOCH přítomné informoval o následujícím:
1/ informace k detailnějšímu trasování dle plánů VRT přes Chlumec a porovnání s výhodnější trasou s vyústěním v okr.Teplice mimo zastavěnou oblast (za Přestanovem), seznámení s mapovými podklady, diskuse
2/ informace získané na základě komunikační spolupráce se zástupcem spolku RozVRTaná krajina,z.s., který spojuje dotčené obce z Litoměřicka/Roudnicka a je členem krajské pracovní skupiny VRT,
3/ informace o petici a současném počtu podpisů (>800), petiční výbor FOCHu vystaví pro vedení města na zítřejší jednání na MmÚL potvrzení o textu a průběžném počtu podpisů pod peticí,
4/ informace o svém záměru být aktivní a účasten při jednáních na všech úrovních k VRT plynoucích z mandátu, kterým se cítí být vázán z textu petice i svých stanov
- Dohodlo se, že další jednání všech zúčastněných proběhne hned následný den (20.4. odpoledne) po jednání vedení města na MmÚL, kde budou ostatní informováni panem starostou a dohodne se další postup, požadavky a dotazy na příslušné instituce
- Do městské pracovní skupiny k VRT byl přizván Bc. Vítězslav Klimeš, MBA, předseda FOCHu
- Město musí usilovat o začlenění svých zástupců do krajské pracovní skupiny VRT
- Všichni přítomní deklarovali společný zájem zasadit se o to, aby VRT nevedla přes Chlumecko a současně se shodli na tom, že je nutné tuto situaci bezodkladně řešit a v tomto duchu aktivně spolupracovat. Nyní není čas na politikaření, ale je třeba hájit společný zájem občanů Chlumce !
NOVÉ PLÁNY NA "VRT":
(Bližší komentář a další mapy naleznete níže na stránce, proklik zde.)
Prosíme dobrovolníky, kteří si vyzvedli na petičních místech prázdné archy nebo si je sami stáhli z webu, aby nás kontaktovali na emailu VRTka@stradov.cz, plně vyplněné archy je možné také odevzdat na petičních místech, děkujeme.
18.4.2021
FOCH a Rada města Chlumce budou v pondělí 19.4.2021 v podveřerních hodinách jednat a hledat způsob, jak co nejúčinněji hájit oprávněné zájmy občanů Chlumecka ve vztahu k plánům na výstavbu VRTky ve variantě přes Chlumec. V úterý 20.4.2021 má Chlumec jednat s náměstkem primátora p. Hauseblasem. O výsledcích jednání Vás budeme informovat. Za narůstající podporu formou podpisů pod peticí děkujeme, každým dalším podpisem se zvyšuje náš vyjednávací mandát.
Výbor FOCHu
17.4.2021
FOCH má nové stránky na Facebooku, kde se můžete zapojit do diskuse zde.
17.4.2021 12:20 hod
Za sobotní dopoledne(!) se podepsalo pod petici dle průběžných stavů již 104 občanů...
16.4.2021
PETICE (text níže)
Zájemci o formulář si mohou napsat na e-mail:VRTka@stradov.cz dodáme ho nebo si ho mohou stáhnout a OBOUSTRANNĚ vytisknout zde: peticeVRTkaTiskniOboustranne.pdf , vyplněné formuláře prosím avizovat na stejný e-mail, vyzvedneme je. Označení petičního místa si můžete stáhnout zde: PeticniMisto.pdf . Pokud chcete propagovat petici a petiční místa, kde ji lze podepsat, můžete si vytisknout tento leták: letakkPetici.pdf .
PETICE
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
“proti výstavbě vysokorychlostní železniční trati (dále jen VRT) vedoucí z Prahy do Drážďan přes území města Chlumec /Stradov, a to konkrétně VRT - 09 Krušnohorský tunel RS 4 úsek Ústí nad Labem - státní hranice CZ/SRN”.
My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice, důrazně nesouhlasíme s výstavbou VRT – 09 Krušnohorský tunel na katastrálním území Chlumec u Ústí nad Labem a Stradov u Chabařovic a žádáme Správu železnic, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo pro místní rozvoj, krajské zastupitelstvo Ústeckého kraje, krajský úřad Ústeckého kraje, zastupitelstvo města Chlumec a všechny další příslušné orgány státní správy a samosprávy o změnu této plánované trasy mimo území města Chlumec včetně jeho nedílné části Stradov. Žádáme, aby zástupci města Chlumec a spolku Fórum občanů Chlumecka, z.s. (v souladu s jeho stanovami), byli přizváni k jednání k plánování a výstavbě VRT, včetně účasti v pracovních skupinách k této akci na všech úrovních.
Poukazujeme na zásadní neinformování občanů města Chlumec v souvislosti s plány na výstavbu VRT přes území města Chlumec a jeho částí. Vnímáme výše zmíněnou výstavbu VRT jako fatální negativní zásah do krajinného i historického rázu a do přírodního bohatství zdejší krajiny, do kvality našich životů i do hodnoty našich nemovitostí. Již samotná zátěž spojená s výstavbou a následně samotný provoz železnice by zásadně změnil zdejší dosavadní klidný způsob života obyvatel k horšímu, stejně jako historický i enviromentální ráz zdejší krajiny. Svým podpisem zároveň udělujeme petičnímu výboru a Fóru občanů Chlumecka, z.s. souhlas s uchováním, shromažďovaním a zpracováním svých osobních údajů k účelům dle této petice, a to na nezbytně nutnou dobu nebo do odvolání.
Děkujeme. Petiční výbor:
- Mgr. Iva Balkó, PhD., Stradov 69, Chlumec, 40339
- Mgr. Pavel Jursa, Zalužanská 295, Chlumec, 40339
- Mgr. Edna Řeháková, Stradov 49, Chlumec, 40339
------------------------------------------------------------
16.4.2021
Bleskově:
Dnes proběhlo 2hodinové jednání mezi zástupci FOCHu JUDr. Veronikou Srnkovou a Bc. Vítězslavem Klimešem, MBA , se starostkou Přestanova Mgr. Mirkou Bechyňovou, kde jsme si vyjadnili svá stanoviska i hledali možnou shodu na trase vedení. Je nepochybné, že by hlukem zatěžovala VRTka i Přestanov více ve variantě trasy přes Chlumec (svým přivaděčem na Most), než při výjezdu z tunelů až za Přestanovem v okrese Teplice, i s ohledem na další vedení trasy na Prahu... Další info připravujeme.
15.4.2021
Včera proběhlo 1.jednání "velké pracovní skupiny" k VRTce za účasti hejtmana Ústeckého kraje, zástupců Správy železnic, příslušných státních orgánů, zástupce ÚL a pěti zástupců "slyšitelných" obcí na Litoměřicku a Roudnicku (tj. bez Chlumce), kteří jsou členy této skupiny. Více informací zjišťujeme.
15.4.2021
spolek: Fórum občanů Chlumecka, z.s., Stradovská 133, 40339 Chlumec, IČ: 10760997, KS ÚL : L/12993
www.stradov.cz , e-mail:VRTka@stradov.cz
byl k dnešnímu dni pravomocně zaregistrován a může vykonávat pod svým jménem svou činnost.
Více informací i přihlášky do spolku právě připravujeme...
Plán, jak změnit trasu VRT:
7.4.2021
Další příspěvek k tématu VRTky...
https://www.facebook.com/222433181208844/posts/3770723016379825/
7.4.2021
Fórum občanů Chlumecka, z.s. (FOCH)
Vážení podporovatelé,
jak již bylo avizováno, (v rekordním čase) byl založen spolek FOCH, který si klade za cíl hájit zájmy občanů Chlumecka, zvláště ve vztahu k negativně vnímaným plánům na výstavbu vysokorychlostní a nákladní trati, která by podle jedné z vážně zvažovaných variant měla protínat město Chlumec, jak je níže popsáno. V současné době čekáme na dokončení registrace FOCHu v rejstříku u Krajského soudu ÚL a připravujeme jednání se zainteresovanými stranami. Jakmile bude registrace dokončena, budeme Vás informovat o stanovách a záměrech včetně způsobu, jak se stát členy spolku. Prosíme o trpělivost, některá ověřovací a zjišťovací jednání již probíhají. Nicméně i členové OV FOCH mají své další povinnosti, proto jsme rádi za podporu i nabídky pomoci. První vlastní jednání předpokládáme na domovském MÚ Chlumec, s kterým chceme spolupracovat na hájení zájmů chlumeckých spoluobčanů.